Najpewniej nie raz obiło Ci się o uszy to słynne SEO i słowa kluczowe. Wiesz, że ma to coś wspólnego z Google i wyszukiwarkami. Z tego, co udało Ci się ustalić, to zajmują się tym web developerzy, copywriterzy i agencje marketingowe. Ale to nieważne. Ważne, że dzięki temu możesz umieścić swoją firmę na pierwszej stronie Google. Tylko, jak to zrobić? Nie martw się! SEO Copywriter przybywa na ratunek, żeby opisać podstawowe zagadnienia związane z pozycjonowaniem. Zacznijmy od tego…

Czym Są Słowa Kluczowe?
Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale ze słowami kluczowymi masz do czynienia praktycznie codziennie. Za każdym razem, gdy wpisujesz coś w Google — używasz słów kluczowych. Niezależnie od tego, czy szukasz zdjęcia, restauracji, czy oficjalnej strony konkurencji. Wszystko, co wpisujesz w pasek wyszukiwarki, związane jest z SEO. Jednak każdy ma swój interes związany z nimi. Tobie zależy na odnalezieniu informacji, Google na przedstawieniu Ci ich, a SEO copywriter zastanawia się, jakie słowa są najczęściej wyszukiwane!

Jakie Słowa Kluczowe Wybrać?
Prowadząc sklep z zegarkami — najłatwiej byłoby pozycjonować się na hasło „zegarki”, prawda? No właśnie nie do końca. Google pod tym hasłem może rozumieć wiele rzeczy. Od schematu budowy, przez fotografie, aż po sklepy i forum. Podobnie jest z Twoim klientem. Dlatego nie warto skupiać się na pojedynczych słowach! Dużo lepsze efekty przyniosą Ci pełne frazy, jak na przykład „sklep z zegarkami w Krakowie”.
Widzisz? Teraz wszyscy wiedzą, o czym jest rozmowa!

Jak SEO Copywriter Szuka Słów Kluczowych?
Istnieje wiele narzędzi, które wspomagają SEO copywriterów w ich zadaniu. Jedno z nich, czyli SEMrush opisałem przy okazji artykułu na temat Skutecznej Komunikacji Marki. Choć opisywałem tam szpiegowanie konkurencji, to warto pamiętać, że ta strona ma dużo więcej zastosowań. Drugim niezastąpionym narzędziem jest bezapelacyjnie AnswerThePublic.com, który w mgnieniu oka może dostarczyć nam dziesiątek, o ile nie setek inspiracji!

Gdzie Powinno Się Ich Używać?
Brutalna prawda jest taka, że… wszędzie. Słowa kluczowe powinny znajdować się w możliwie wielu miejscach, a jednocześnie nie rzucać się w oczy. Właśnie dlatego pisanie pod SEO nie należy do najłatwiejszych i często przypomina bardziej “projektowanie” treści, niż jej tworzenie. Aby zapewnić sobie maksymalne efekty, powinniśmy maksymalnie wykorzystywać potencjał danych wyrażeń. Od treści, przez kod, aż po dodatkowe optymalizacje.
Początek Serii “SEO Copywriter Na Ratunek”
Wiem, że pozycjonowanie Google wzbudza duże zainteresowanie i rodzi wiele pytań. Dlatego zdecydowałem się rozpocząć miniserię “SEO Copywriter na ratunek” w ramach której opiszę podstawowe (i te bardziej zaawansowane) zagadnienia związane z pozycjonowaniem!
Jeżeli nie chcesz, aby umknął Ci którykolwiek artykuł, to zaobserwuj mnie na Facebooku lub Instagramie! To tam wrzucam wszystkie informacje na temat aktualnych i przyszłych publikacji, więc będziesz zawsze na bieżąco.
Powodzenia.
Do Zobaczenia Między Wierszami!
- SEO Copywriter Na Ratunek #1 – Słowa Kluczowe
- Sprawdzony Schemat Reklamy — AIDA
- Instrukcja Jak Zaplanować Reklamę Firmy w Tydzień
- Czy Copywriting dla małych firm się opłaca?
- Poznaj Ich Techniki – Analiza Konkurencji
- Od czego zależy cennik copywritera?
- Skuteczna Komunikacja Marki.
- (Nie)Poradnik Social Media
- Kim jest copywriter?